Komentuje: Edwin Osiecki,
Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży DHL Express (Poland)
Promocje oferowane przez sklepy przy okazji Black Friday przyjęły się w Polsce bardzo szybko i są już dla nas naturalnym elementem rozpoczynającym okres świątecznych zakupów. Aktualnie ponad 60 proc. Polaków korzysta ze zniżek oferowanych w tym dniu[1], a liczba ta systematycznie rośnie. Jednocześnie widać, że choć dynamicznie się rozwijamy, to wciąż dopiero gonimy pod tym względem Zachód. Promocje w Stanach Zjednoczonych są niejednokrotnie zdecydowanie bardziej atrakcyjne niż w Polsce – różnicę można zauważyć nawet na przykładzie marek operujących jednocześnie w obu krajach. Przekłada się to w konsekwencji choćby na średnią kwotę wydaną w tym okresie na zakupy – polscy konsumenci planują na nie przeznaczyć nawet do 5 razy mniej niż Amerykanie.
Tworzy to świetną okazję dla polskich e-sklepów, które oferują swoje towary za granicą. Mają one szansę skorzystać na przykład na dużo większej chłonności sektora amerykańskiego, gdzie sprzedaż w tym dniu wzrasta w porównaniu do dziennej średniej z całego roku aż o ponad 2000 proc.[2] (w Polsce to niecałe 700 proc.). W Europie atrakcyjnym rynkiem zbytu w Black Friday są szczególnie Wielka Brytania i Niemcy, gdzie wyniki te są odpowiednio ok. 17 i 24-krotnie wyższe niż zazwyczaj. Zagraniczne kierunki stają się coraz bardziej popularne zarówno wśród polskich sklepów e-commerce, jak i konsumentów – w DHL Express obserwujemy w tym okresie wzrost liczby obsługiwanych przez nas przesyłek zagranicznych średnio o ponad 30 procent.
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/komentarz-dhl-express-wieksze-zainteresowanie-black-friday-za-granica-to-szansa-dla-polskich-przedsiebiorcow